عرض سلام و ادب خدمت دوستان گرامی

امیدوارم همگی سلامت و شاد باشید.

چند نکته لازم دونستم توضیح بدم.

اول از همه به دلیل تاخیر در پاسخ دهی و بروزرسانی وبلاگ عذرخواهی میکنم.

در مورد انجام پروژه، متاسفانه در حال حاضر به دلیل کمبود وقت قادر به انجام پروژه های اکچوئری نیستم، اما اگر دوستان در این حوزه نیاز به مشاوره دارند، خوشحال میشم کمک کنم. 

مورد بعدی اینکه بسیاری از دوستان در مورد روش محاسبه حق بیمه در رشته های مختلف پرسیده بودند. باید بگم که هرچند اصولی برای تعیین حق بیمه وجود داره اما روش واحدی در همه شرکت ها استفاده نمی شود و در شرکت های بیمه مدیران فنی با استناد به شرایط بازار ممکنه نرخ ها رو افزایش و کاهش بدهند. علاوه بر این نرخ در هر رشته هم بر اساس عوامل ریسک مختلف مثل نوع کاربری، منطقه جغرافیایی و غیره ... متفاوت خواهد بود. روش کلی تعیین نرخ بر اساس خسارت هست که از دیتای خاص همان شرکت بیمه استخراج می شود. بنابراین نمی توان یک سیستم کلی برای محاسبه حق بیمه طراحی کرد. این موضوع در مورد بیمه های غیر زندگی بیشتر صدق می کند. 

در آخر به نظر من راه های ارتباطی وبلاگ خیلی کارآمد نیستند و من نمی تونم به موقع از نظرات شما مطلع بشم، به همین خاطر فکر میکنم اگر نظرات خودتون رو از طریق ایمیل برای من ارسال کنید بهتر باشه. 

از لطف همه دوستانی که وبلاگ بنده را دنبال می کنند سپاسگذارم.

ایمیل ها:

z.majedi@charisma.ir

majedi.eco@gmail.com

موفق باشید.