Pyliferisk یک کتابخانه باز است که در پایتون برای محاسبات قراردادهای زندگی و اکچوئری بر اساس متدولوژی های رایج بین اکچوئری ها (International Actuarial Notation) نوشته شده است،.

این کتابخانه می‌تواند تمام ریسک­های احتمالی زندگی را پوشش دهد (از آنجایی که فرمول‌های اکچوئری از نشانه‌گذاری بین‌المللی اکچوئری پیروی می‌کنند)، و همچنین از محصولات اصلی بیمه زندگی مانند مدت معین، تمام عمر، مستمری‌ها و عمر و سرمایه­گذاری پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، این کتابخانه را می توان به راحتی با هر مشخصات خاص یا داخلی تنظیم کرد، زیرا پایتون یک زبان بسیار صریح است.

این کتابخانه نه تنها برای اهداف آکادمیک بلکه برای استفاده حرفه ای توسط اکچوئرها (پیاده­سازی ماژول های حق بیمه و ذخایر) یا توسط حسابرسان (اعتبارسنجی ذخایر یا مدل های ریسک سرمایه) ایده آل است.

این کتابخانه به عنوان یک ماژول مجزا توزیع شده است و هیچ وابستگی دیگری به جز کتابخانه استاندارد پایتون ندارد، که آن را به طرز شگفت انگیزی سریع می­کند. علاوه بر این، این بسته شامل چندین جدول مرگ و میر زندگی (pyliferisk.mortalitytables) است که عمدتاً از کتاب­های درسی دانشگاهی استخراج شده است.

در این کتابخانه توابع زیر تعریف شده اند:

Picture