کتاب مدیریت ریسک در 12 فصل و در 810 صفحه به مفهوم مدیریت ریسک، شناسایی ریسک، مدل سازی و اندازه گیری ریسک، ریسک مالی و حاکمیت شرکتی، ریسک پیش زمینه و کنترل مسئولیت 1و2، کنترل ریسک و خسارت فیزیکی 1و2، کنترل ریسک عملیاتی کسب وکار، تامین مالی ریسک، مدیریت تدوام کسب وکار و پایش و بازنگری ریسک پرداخته شده است.

کتاب مدیریت ریسک، یکی از 14 کتاب موسسه چارتر لندن است که به عنوان یکی از جدیدترین و مهمترین مراجع مدیریت ریسک در کشور انگلستان مطرح است. معماری و ساختار منحصر به فرد این کتاب باعث ایجاد تمایز بین آن و سایر کتب مرتبط شده است.

در این کتاب علاوه بر ارائه جدیدترین منابع ایجاد منابع و مراجع مدیریت ریسک در قالب معرفی وب سایت های معتبر، مولف در پایان هر مبحث، با مطرح نمودن موضوعات مرتبط با همان مبحث در قالب بخش هایی با عنوان «بازتاب انتقادی»، ذهن خواننده را به سمت موضوعات مورد نظر سوق داده و تلاش می کند که ذهن خواننده نسبت به چیستی، چرایی و چگونگی موضوعات مورد نظر برانگیخته شود بطوریکه بازتاب حاصل از نتایج تفکر تحلیلی خواننده پیرامون موضوع مورد نظر، آرایش ذهنی، مرزبندی ها و مدل ذهنی خواننده را شکل می دهد. «

این کتاب توسط ابوطالب گرامی، مریم ارسلانی، زهرا ماجدی و سکینه ماجدی ترجمه شده و توسط انتشارات سادس در 1000 نسخه و در قطع وزیری به چاپ رسیده است.